14 Temmuz 2009 Salı

Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Yüksek Lisans Programları Nelerdir?

e-MBA, e-Bilişim Yönetim, e-Mühendislik Yönetimi..........

Hayatımızı kolaylaştırmak için her geçen gün bütün sektörlerde yenilikçi ürünler üretiliyor ve bu ürünlerin sloganları da temelde "size daha fazla zaman kalsın" türünden etkileyici sözcüklerden oluşuyor.

Gerçekten de geriye dönüp baktığımızda bir kaç sene öncesine kadar saatlerimizi verdiğimiz bazı işlemleri yeni icat edilen ve bir çoğu teknolojik olan ürünler sayesinde şimdilerde bir kaç dakikada yapar durumdayız.

Peki buna rağmen her geçen gün zamanın daha da yetersizleşmesi, insanların yoğunluktan birbirlerine, hatta kendilerine bile zaman ayıramamasının nedeni nedir?

Tabi ki tek bir neden değildir bugün karşı karşıya hatta tam da içerisinde olduğumuz bu durum. Çevresel ve psikolojik bazı faktörlerin bir araya gelmesiyle oluşan kompleks bir silsileden kaynaklandığını düşünebiliriz.

Zaman yetersizliği hayatımızın her alanında olduğu gibi eğitim planlarımızda ve özellikle de artık iş hayatına atılmamızın beklendiği lisans mezuniyetimiz sonrası yüksek lisans eğitim planlarımızda karşımıza çıkıyor.

İş hayatını sürdürüp aynı zamanda yüksek lisans eğitimini de almak çoğu zaman derslere devam mecburiyetinden dolayı yüksek lisans öğrencilerini hem okul tarafından hem de işyerleri tarafından zor durumda bırakmaktadır.

Bölüm hocaları haklı olarak derslerinin ve yüksek lisans programının ciddiye alınmasını ve dolayısıyla öğrencilerin derslere devam etmesini istiyorlar. Bu da hafatada ortalama 3 gün (tam gün olmasa da bir kaç saatliğine) okula gidilmesini gerektiriyor. Diğer yandan işyerlerinin de bu durumda “haftada 1 gün belki” ama daha fazlasına sıcak bakmaları da çoğu zaman pek mümkün olmuyor.

Hayatımızın diğer alanlarında bize kolaylıklar sunmak amacıyla teknolojinin getirdiği yeniliklerden yararlanarak icat edilen tüm araç gereçler gibi eğitimde de hayatımızı kolaylaştırmak ve belki de geleneksel eğitim yöntemlerinde karşılaşılan bazı zorlukları aşabilmek amacıyla karşımıza yeni bir eğitim modeli çıkıyor. Uzaktan Eğitim

Ülkemizde önce şirketlerde kurumsal eğitimler arasında yaygınlaşmaya başlayan “Uzaktan Eğitim” şekli son yıllarda üniversitelerde de hızlı bir yükseliş içerisinde. Hem devlet hem de vakıf üniversiteleri bu alanda köklü yatırımlarını ve çalışmalarını sürdürmektedir. Önce yüksek lisans seviyesinde başlayan uzaktan eğitim programları, lisans programlarında da uygulanmaya başlıyor.

Yüksek lisans yapmak isteyenler tarafından tam bir hayat kurtarıcı şeklinde ortaya çıkan bu eğitim modeli ile ilgili detaylı bilgilere ve uzaktan eğitim yüksek lisans programları ve ücretlerine http://www.yukseklisans.com.tr/uzaktanegitim.php adresinden ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin...