10 Temmuz 2009 Cuma

Pedagojik Formasyon ile İlgili Merak Edilenler


Pedagojik Formasyon Nedir, Nasıl Alınır?

Dünyada ve ülkemizde son yıllarda üst üste yaşanan ekonomik krizler eskiden pek de gözde olmayan memurluk mesleğini eskiye nazaran çok daha değerli bir konuma getirdi.

Diğer bir deyişle insanın doğasında olan kendini güvende hissetme arzusu bir nevi devlet garantisi sayılan memuriyete olan ilgiyi arttırdı.

Bu ilgi ve yönelişle paralel olarak öğretmenlik mesleğine olan talepte de son yıllarda bir patlama söz konusu. Bir kaç sene öncesine kadar alan öğretmenleri bulma konusunda sıkıntı yaşayan Milli Eğitim Bakanlığı bugün kuralarla atama yapar hale gelmesine karşın öğretmen olmak isteyen bir çok kişinin talebine de karşılık veremez durumda.

Hal böyle olunca öğretmen olma hakları bulunan Fen-Edebiyat fakülteleri mezunları da MEB'in talep ettiği pedagojik eğitimi alıp öğretmen olarak atanmak istiyorlar. Burada Fen-Edebiyat fakülteleri mezunlarının almaları gereken eğitim Formasyon ya da Pedagojik Formasyon olarak adlandırılmaktadır.

Pedagojik formasyon, pedagoji bilminde eğitim pedagojisi ile ilgili bilgilerin verilmesini kapsar.

Formasyon bittikten sonra kişi öğretmen adayı olur ve eğitim fakültesinden mezun olmuş bir öğrenci gibi KPSS sınavına girme veya dershanelerde öğretmen olarak çalışma hakkı elde eder.

Formasyon olarak adlandırılan eğitim 1 yıl tezsiz yüksek lisans programından oluşmaktadır. 1 yıl boyunca devam ettiğiniz ve sonunda bitirme projesiyle (tez hazırlanmıyor) mezun olduğunuz, temelde eğitim bilimleri ve öğretim yöntemlerinin ders olarak okutulduğu bir eğitim sürecini kapsamaktadır.

Bir çok devlet ve vakıf üniversitesinde tezsiz yüksek lisans programları bulunmaktadır. Hangi üniversitede hangi programların olduğuna buradan bakabilirsiniz: www.yukseklisans.com.tr

Pedagojik Formasyon ile İlgili Daha Detaylı Bilgi İçin: http://www.yukseklisans.com.tr/pedagojikformasyon.php


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin...