8 Temmuz 2009 Çarşamba

MBA, e-MBA, Executive MBA Nedir? Aralarındaki Farklar Nelerdir?

Ülkemizde ve dünyada MBA olarak adlandırılan ve "İşletme Yönetimi" olarak çevirilen yüksek lisans programlarına ilgi diğer programlara oranla çok daha fazladır ve bu ilgi her geçen gün bir artış göstermektedir.

MBA programlarına çok farklı disiplinlerden ve çok farklı amaçlarla öğrenciler başvuru yapmaktadırlar. Mühendislik mezunları, fen edebiyat fakültesi mezunları, eğitim fakültesi mezunları ve aklınıza gelebilecek her fakülteden her bölümden öğrenciler tarafından başvuru yapılmaktadır.

MBA programlarını bu denli cazip kılan faktörlerin en başında öğrencilere "Yöneticilik" vasıflarını kazandırmayı amaçlayan bir yüksek lisans programı olmasıdır. Herhangi bir lisans programını bitirdikten sonra alanında yöneticilik vasıflarına da sahip olup gelecek yıllar içerisinde çalıştığı kurum ya da kuruluşlarda yönetici olmayı planlayan mezunlar için biçilmiş kaftan diyebiliriz.

Özellikle ülkemizde üretim düşük seviyede olduğundan ve daha ziyade üretilenleri satabilme pozisyonuna sahip olduğumuzdan, yani diğer bir deyişle Almanya, İspanya, Fransa, İngiltere, Amerika ve hatta diğer bir çok ülke gibi kendi üretimimiz, kendi markalarımız olmadığı ve üretim yapan bu ülkelerden satın aldığımız ürünleri pazarlama konumunda bulunduğumuzdan dolayı mühendislik fakültesi mezunları da, Kimya bölümü mezunları da üretim yerine yönetim pozisyonlarında bulunmak zorunda kalıyorlar. Bunun neticesinde de alanlarında uzmanlaşmak yerine daha geniş iş imkanları sunan genel bir eğitim olan İşletme Yönetimi (MBA) programları tercih ediliyor.

MBA programları ülkemizde daha çok özel üniversite olarak adlandırılan vakıf üniversitelerinde daha ağırlıkta bulunmaktadır. Devlet üniversitelerinin de bu konuda çalışmaları hızla artarken vakıf üniversiteleri MBA programları ile ilgili ciddi yatırımlar ve çalışmalar yapmıştır.

MBA programları ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Çok fazla detaya girmeden gelelim konu başlığımızda belirttiğimiz MBA türleri ve arasındaki farklara..

MBA (Master of Business Administration) kelimelerinin ilk harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Örgün eğitim olarak verilir. Eğitim süresi okuluna göre farklılık göstermektedir. 8 ayda tamamlanabildiği gibi 24 ay süren MBA programları da vardır.

e-MBA: Adından da anlaşıldığı gibi MBA programlarının örgün eğitim olmayan Online ortamda verilen şeklidir. Bu eğitim türünde okula gitmenize gerek yoktur. Dersleri online olarak takip edebilirsiniz ve sadece sınav zamanları okula gitmeniz gerekir. Yani e-MBA bir uzaktan eğitim biçimidir.

Executive MBA: Bu MBA türü çalışma hayatında belirli süre yöneticilik görevinde bulunmuş kişileri kabul eden, yani üniversiteden mezun olduğunuz zaman başvuramayacağınız bir MBA türüdür. MBA eğitimi veren her üniversitede Executive MBA bulunmayabilir. Hatta ülkemizde MBA programı veren bir çok üniversitede Executive MBA programı yoktur.

MBA Program Ücretleri İçin: http://www.yukseklisans.com.tr/mbaokulucretleri.php

Anadolu Ünv. eMBA
Bahçeşehir Executive MBA
Bahçeşehir MBA
Başkent MBA
Beykent MBA
Beykent e-MBA
Bilgi MBA
Bilkent MBA
Boğaziçi MBA
Boğaziçi Executive MBA
Doğuş MBA (Türkçe)
Doğuş MBA (İngilizce)
Fatih MBA (Türkçe)
Fatih MBA (İngilizce)
Fatih e-MBA
Galatasaray MBA (tezli)
Galatasaray MBA (tezsiz)


Tüm Liste İçin:
http://www.yukseklisans.com.tr/mbaokulucretleri.php


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin...