6 Eylül 2009 Pazar

ERASMUS Değişim Programı

Erasmus değişim programı ile lisans, yüksek lisans ya da doktora seviyesinde öğrenci veya öğretim görevlisi olarak bir yarıyıl ya da bir tam yılınızı programa üye 30 ülkeden birinde geçirebilirsiniz.(Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı)

Bunun için yapmanız gereken okulunuzun Erasmus koordinatörlüğüne başvurarak başvuru sonucunuzu beklemek... (Türkiye'deki Üniversitelerin Erasmus Koordinatörlükleri)

Erasmus programı ile gittiğiniz ülkenin eğitim sistemini, okullarını, öğrencilerini yaşayarak gözleme ve bir ülkenin kültürünü tanıma fırsatı elde edeceğiniz gibi aynı zamanda kendi kültürünüzü dünyanın bir çok ülkesinden sizin gibi Erasmus Değişim Programı ile gelen öğrencilere tanıtma şansı yakalamış olursunuz.

Erasmus Avrupa'da yüksek lisans yapmak isteyen lisans öğrencileri için de oldukça faydalıdır. Yüksek lisans yapmak istedikleri ülkedeki eğitim sistemini yakından görerek kararlarını verme aşamasında ve başvuru yapmak istedikleri üniversitelerle birebir görüşme imkanı bulabilme açısından oldukça önemlidir.

Öğretim görevlileri de Avrupa'da bir üniversitede öğretim görevlisi olarak görev alarak kariyerleri için önemli bir avantaj elde etmiş olabilirler. İstatistiklere göre ülkemizde öğretim görevlileri için ayrılan ERASMUS fonunun tamamı kullanılmadığından bir kısmı iade edilmektedir. Bu da aslında düşünülenden daha az kişinin Erasmus değişim programı ile Avrupa'da bir üniversitede bir yarıyıl veya bir tam yıl öğretim görevlisi olmak için başvuru yaptığını gösterir. (ERASMUS İstatistik 2005 ve 2006)

ERASMUS ile ilgili tüm bilgilere ve yüksek lisans öğrencileri için ERASMUS detaylarına http://www.yukseklisans.com.tr/erasmus.php adresinden ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin...